***

***

pondělí 4. srpna 2014

Rajčata v troubě...









...aneb rajčatová omáčka  "SUGO"  z trouby...

Dobrý večer!

O víkendu jsem měla velké plány s rajčaty- a to, že je  zkusím sušit ...
Ale pak jsem našla tento recept a bylo rozhodnuto!
Tyto italské rajčatové omáčky zbožňujeme
(hlavně s Martinkou- která jako malá rajčata vůbec nejedla :))
Už jsem zkoušela spousty receptů, ale nikdy jsem ji nepekla!!!





Ingredience:

• asi kilo zralých rajčat (mohou být i různé druhy)
• 5 stroužků česneku se slupkou
• 2 velké cibule na čtvrtky
• 3 větvičky tymiánu
2 větvičky rozmarýnu
• 6 větviček oregano
• 6 větviček bazalky
• 2 velké lžíce olivového oleje
• 2 velké lžíce medu
• 2 velké lžíce octa balsamico
• sůl a čerstvě mletý pepř
• 220 ml Vody





Postup:

Rajčata nakrájíme podle velikosti třeba na čtvrtky
a rozložíme s česnekem (ve slupce), cibulí a bylinkami na plech 
s pečícím papírem. Rovnoměrně pokapeme olejem a medem ,
posolíme a opepříme. Dáme do trouby na 3/4 hodiny a na 180 stupňů...
(ta vůně, když se to peče!!!)
Pečeme- až cibule začne na okrajích hnědnout...






Upečené necháme vychladnout...,
Do hrnce si dáme vodu s octem a vložíme vše z plechu-
z česneku odstraníme slupku a z bylinek použijeme lístky- stáhneme...
necháme vařit asi 10 minut bez pokličky,
popřípadě dochutíme ještě solí a pepřem.
Rozmixujeme a naplníme horké do sklenic a otočíme dnem vzhůru
na 20 Minut ....
Z mého zkušebního plechu vzniklo asi 750 ml omáčky...
dala jsem ji do lednice a příští dávku asi ještě zavařím, aby
bylo na zimu!! 






O italské rajčatové omáčce  "SUGO":
je nepostradatelnou součástí italské kuchyně...
Tvoří základ na těstoviny, na pizzu a připravují se z ní všechny 
klasické těstovinové omáčky..
Základ Sugo- to jsou rajčata a česnek...
a vaří se z konzervovaných rajčat-
mají výraznější chuť a barvu...
(proto je asi tato pečená omáčka výraznější)

A pak přidáváním různých ingrediencí
mají i své názvy. Tak třeba s olivami, feferonkami, kapari a 
ančovičkami je to 
"PASTA ALLA PUTTANESCA"







MĚJTE SE KRÁSNĚ!

Jarka






40 komentářů:

  1. Jaruško..ANO..ANO..ANO..! ! ! Jen tak dále! Bezva receptík..dělávala jsem dříve z rajčat čatní.Tvoje pečená rajčátka bych také mohla zkusit.Přeji Ti pěknou dobrou noc Jaruško a posílám veliké pohlazení Aronkovi a Barouškovi.Pa.Anna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aninko,
      děkuji a přeji klidnou dobrou noc!! papa Jarka

      Vymazat
  2. Škoda že máme letos malou úrodu rajčat, hned bych zkusila:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko,
      mám rajčata na dvou místech a na jednom úplně odešla...asi špatný rok na rajčata...J.

      Vymazat
  3. Jaruško,taková dobrota....jen škoda,že se to u nás moc neujme...děti jsou na to ještě malé a manžel rajčata nejí,no ale snad v budoucnu by jsme to mohly vyzkoušet :)
    Měj se moc krásně a pejskům posílám pohlazení papa K.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko,
      Tvoje děti jsou na to ještě malé- moje Martinka taky nechtěla jíst rajčata a teď??? :)))
      měj se moc hezky a ♥děkuji!! Jarka

      Vymazat
  4. Jaru, tak to si piš, že to dnes odpoledne zkusím - jen musím dokoupit cibuli. Jsem totiž nepříčetná, když vidím, jak naši kupují ty hotové omáčky na těstoviny , takže je všechny vybavím podle tvého receptu. Díky za námět a měj s moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  5. Jarka paradny recept, dakujem urcite vyskusam :)

    OdpovědětVymazat
  6. ... tak to vypadá velice, velice lákavě ... a ta vůně při pečení musela být úžasná... taky do toho půjdu ..
    přeju krásné dny. Jarka

    OdpovědětVymazat
  7. Super recept. Uvařím! Jaru a ty se klidně pusť do toho sušení rajčat podle mně v troubě. Já je totiž nenechávám vysušit úplně a pak je ještě dávám do skleniček, proložím bylinkami a zaleju olejem. Do týdne máš taky delikatesu. Dávala jsem je sestře a tvrdí, že jsou lepší, než kupované a nemůže se jich prý dožrat:-)))). Obejmutí Věra

    OdpovědětVymazat
  8. Jaruška tak toto je niečo pre mňa a pre Soničku. Zbožňujeme takéto omáčky a cestoviny a špagety. Chýba mi tymián, takže dokúpim a vyskúšam. Vďaka za recept. Andrea

    OdpovědětVymazat
  9. Jarko, parádní recept, až mi dozrají vlastní rajčata, pustím se do vyzkoušení. Miluji těstoviny na všechny možné způsoby :o))). Ála

    OdpovědětVymazat
  10. Jaruš, dík za SUPER recept. První várka - na zkoušku - už chládne ve sklence. A určitě budou ještě další várky. Pohodové odpoledne ti přeje Věra z FM.

    OdpovědětVymazat
  11. Jarko, až sem pod nos mi zavoněla omáčka!!! To musela být opravdu krásná vůně!!! A navíc ty zásobičky na zimu... Budete krásně mlsat :)
    Měj krásné dny :) Jola

    OdpovědětVymazat
  12. Jaru, tedy to je bomba. Sugo občas dělám, je to ale spousta hlídání a cákanců v kuchyni, v troubě se tomu člověk elegantně vyhne.
    Moc tě zdravím a děkuji za typ.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  13. Skvělý recept Jaru, ukládám ...
    Krásné letní dny ti přeji .... Věra

    OdpovědětVymazat
  14. Jaru, to je perfektní receptík!!!! Určitě ho moc ráda vyzkouším ♥♥ Přeji krásné letní dny. pa Jitka

    OdpovědětVymazat
  15. Jaruš, vyskúšam, paradajok je na záhrade dostatok.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  16. Jaruško, děkuji za recept, určitě vyzkouším, letos bude rajčat opravdu moc, že budu zavařovat kečup a i s cibulí a paprikou- jako na lečo, ale dávám to pod maso..
    Krásné léto......
    Drahuše

    OdpovědětVymazat
  17. Vyzerá to úžasne a určite to vyskúšam. Ďakujem za recept. Leci

    OdpovědětVymazat
  18. Jaru, vyzerá to mňamózne =) Pa, Helča

    OdpovědětVymazat
  19. Jaru, recept je fajne :o)) , uložím na příští rok, nám se letos nějak nedaří, co vyroste stíháme sníst......
    Jana

    OdpovědětVymazat
  20. Jaruško děkuji za recept, přišel jako na zavolanou. Přes dovolenou mi uzrálo deset kilo rajčat a už vážně nevím co s nimi tak hurá jdu na to!

    OdpovědětVymazat
  21. How wonderful! Looks fantastic. Oven cooked dishes always tasting differnt. Better! Thank you for sharing, my dear. Yor dog is very sweet.
    All my best from Austria and a happy happy time
    Elisabeth

    OdpovědětVymazat
  22. Super recept,hned jsem ho zkusila a nic lepšího z rajčat jsem teda ještě nejedla,děkuji za parádní recept!Dívám se na Váš blog často,moc se mi líbí.
    Hezký vikend
    Jana

    OdpovědětVymazat
  23. Děkuji za recept. byli jsme na dovolené,tak určitě bude velká úroda rajčat.

    OdpovědětVymazat
  24. Jaruško, zrovna jsem udělala jednu várku a jsem nadšená. Chuť této omáčky je opravdu úžasná. Přidala česnek a bylinky, které my můžeme ve velkém, a je to mňamka. Budu vyhlížet na trhu levnější rajčata a přidělám si na zimu další. Kam se hrabou kupované majdy. Podařilo se mi koupit půl kila tmavých rajčat, doplnila jsem je červenými. Ještě zkusím použít i žluté. Každopádně se těším, až budeme bydlet v chaloupce a ve skleníku budu pěstovat rajčata Býčí srdce. Ty byly na omáčky a vaření nejlepší. Neměla jsem ale receptík, tak jsme je jen klasicky dusili.
    Díky moc a hezký den,
    Jana

    OdpovědětVymazat
  25. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    OdpovědětVymazat
  26. Jarka,určite skúsim. Paradajky mám veľmi rada a ten výsledok na fotke vyzerá chutne a na všestranné použie v kuchyni. Maj sa krásne. Pohladkaj Barryho. A pohodový týždeň. Magda

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...